Tengelyes tükrözés

A tengelyes tükrözés tulajdonságait próbálgathatod ebben az animációban.

Figyeld meg a következő tulajdonságokat:

Megjegyzés:
1. A pont és a tükörképe egyenlő távolságra van a tükörtengelytől. (Ennek az oka, amit az előbb mondtunk: a tükrözés távtartó.)
2. A pontot és a tükörképét összekötő szakasz merőleges a tükörtengelyre, ha a pont nem a tengelyen van. A szerkesztésnél meg fogod érteni...
(Ezt visszafelé is használhatjuk, ha a tükörtengelyt keressük: ha ismerjük a pontot és a tükörképét, akkor az őket összekötő szakasz felezőmerőlegese a tükörtengely.)

Betűzés

Mirror Image Prime

Betűvel jelöljük a síkidomok csúcsait, és felső vesszőt használunk,
hogy megkülönböztessük az eredetit a tükörképtől. (A tükörkép csúcsai kapják a vesszőt.)
Ez egy háromszög (ABC) és a tükörképe. (A'B'C')

Hogyan szerkesztjük?

Mindegyik csúcsponttal ugyanezt kell csinálni:
1. Szerkessz egy egyenest a csúcstól a tükörtengelyig, ami derékszöget zár be a tengellyel! 2. Hosszabbítsd meg a tengely másik oldalán! Vedd körzőnyílásba a csúcs és a tengely távolságát és mérd át a meghosszabbított egyenesre! 3. Kösd össze a kapott pontokat!
Step 1 Step 2 Final Reflect

Az animáció a Math Is Fun weboldalról származik, köszönet az engedélyért!